Ken jij de dilemma’s van je klant?

Mensen die naar een salon toegaan, of dit nu een schoonheidssalon, nagelstudio of kapsalon is, kunnen zich nog weleens onzeker voelen. Ze kunnen zich onzeker voelen over wat normaal is met betrekking tot zowel hun uiterlijk (probleemhuid, ongewenste lichaamsbeharing, uitgegroeid kapsel, etc.) als de gang van zaken in het salon. Als saloneigenaar sta je bij…

› Lees meer

Ergonomische klachten in het kapsalon voorkomen

Als kapper ben je elke dag uren op de been, je maak veel repetitieve bewegingen en je neemt vaak allerlei houdingen aan om je klant zo perfect mogelijk te knippen. Dit is niet bevorderlijk voor je gezondheid. Sterker nog, er zijn kappers die hierdoor serieuze ergonomische klachten krijgen. Het is daarom belangrijk om ervoor te…

› Lees meer

De eigenschappen van een succesvolle salonuitbater

Ondernemen in de beauty branche iets voor jou? Hoe bouw je een succesvolle salon op? En wat maakt iemand eigenlijk tot een succesvolle ondernemer? ‘Succes’ is een begrip dat lastig te definiëren is. Toch kunnen we een aantal kenmerken onderscheiden, die we bij veel succesvolle ondernemers tegenkomen. Het is een goede tip om eens voor…

› Lees meer

Tips tegen fraude in je salon

Hoe goed is jouw salon bestand tegen fraude? Een belangrijk onderwerp om bij stil te staan. Want hoewel je graag in het goede van de mens wilt geloven, heeft helaas niet iedereen goede bedoelingen. Veel mensen die slachtoffer zijn geworden van fraude getuigen ervan dat het hen ‘overviel’! De beste manier om dit zo veel…

› Lees meer

Mag ik zelf cosmetica maken voor mijn salon?

Op internet kun je heel wat ‘receptjes’ vinden om zelf cosmetica te maken. Als beauty liefhebber heb je daar mogelijk veel interesse in. Het is leuk om zelf te bepalen welke ingrediënten je in de producten stopt. Vooral onder het mom van ‘natuurlijk, duurzaam en gezond’ kan het voor jou als beauty professional interessant zijn…

› Lees meer

Cursussen promoten in onze Facebook groepen? Lees hier het reglement.

Regelmatig krijgen wij de vraag van groepsleden om hun cursus(sen) te mogen promoten binnen onze Facebook groepen. Wij begrijpen deze vraag, des temeer omdat onze groepen meer dan 25.000 beauty-professionals omvatten in België en Nederland (circa 50% / 50%). Wij zijn van mening dat het inderdaad belangrijk is dat beauty-professionals onderling kennis en know-how kunnen…

› Lees meer

Wat is de rol van geur in het beauty salon?

Geur en cosmetica zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Geur is voor de meeste beauty professionals een belangrijk criterium bij het kiezen van producten voor hun salon, evenals kleur, textuur, samenstelling en verpakking. Toch blijkt dat de mens zijn reukzin verwaarloost, we hechten veel meer waarde aan het visuele aspect. Dat zegt Asifa Majid, hoogleraar taal,…

› Lees meer

Tips voor het opstellen van een marketingkalender

Op welke manier organiseer jij je marketingactiviteiten voor je beauty salon? Het komt nogal eens voor dat salonuitbaters hun zaak op een intuïtieve manier runnen. Je ziet wel wat erop je pad komt. Je speelt in op wat erop het moment gebeurt. Als je een leuk idee te binnenschiet, maak je er gauw een ‘marketingdingetje’…

› Lees meer

Tips om de sleur uit je salon te bannen!

Al heb je nog zo’n passie voor je vak, het kan vroeg of laat toch gebeuren dat je in een sleur terechtkomt. Je krijgt ineens niet meer zoveel energie van je werk. Dat betekent niet dat je niet op je plek zit en meteen een carrière switch hoeft te maken. Het is een normaal en…

› Lees meer

Technologie in het salon: het huidanalyse apparaat

De schoonheidsbranche is een branche waarin technologie een steeds grotere rol speelt. Er komen steeds meer soorten apparaten op de markt voor het uitvoeren van geavanceerde behandelingen of uitgebreide analyses, zoals in het geval van het huidanalyse apparaat. Het is onmogelijk om steeds elk nieuw apparaat aan te schaffen, gezien de grote investering die hiermee…

› Lees meer