Tips om communicatie met klanten te verbeteren

Hoe maak jij een goede indruk op je klanten? Niet alleen door goede behandelingen te geven. Je denkt misschien dat mensen naar jou toekomen voor een nieuw kapsel, mooie nageltjes of een frisse huid. Dat is deels wel zo, maar ze kiezen ook voor jou, omdat ze zich in jouw salon prettig voelen. Dit element…

› Lees meer

Hoe laat je je salon verantwoord groeien?

Het geeft veel voldoening om je salon te zien groeien! Je klanten zijn tevreden, ze blijven terugkomen en steeds meer mensen ontdekken jouw salon. Al je inspanningen beginnen hun vruchten af te werpen. Maar pas op, het is wel belangrijk om je salon verantwoord te laten groeien. We gaan in dit artikel in op de…

› Lees meer

Veel beauty salons vergeten een goede prijsaanduiding!

Voor elke zaak geldt dat de klant topprioriteit is. Het zijn immers je klanten, die je zaak hun bestaansrecht geven. Onder andere transparantie en duidelijkheid over de prijs zijn belangrijk voor een goed klantencontact. Is dat niet geval, dan kan dit tot misverstanden en discussies met klanten leiden. Dat is wel het laatste wat je…

› Lees meer

BBF in de bres tegen “no-shows” in schoonheidssalons!

HET IS VIJF OVER TWAALF! Meer dan 20% van de klanten daagt niet op na het maken van een afspraak. De beautyprofessional blijft in de kou staan! Wij willen een oplossing zien voor dit probleem! De Belgische Beauty Federatie (BBF) stelt vast dat de grootste frustratie binnen haar sector de “no-shows” zijn; klanten die niet…

› Lees meer

Tips voor minder stress als salonhouder

Ben je de trotse eigenaar van een beauty salon, dan herken je misschien wel het probleem dat er nooit een einde aan je taken lijkt te komen. Ondernemen is voor veel mensen meer dan een professionele activiteit, het is hun levensstijl. Er is niets mis met een gepassioneerde beauty professional en salonuitbater zijn, maar het…

› Lees meer

Hoe schrijf ik een goede nieuwsbrief?

Een goede manier om je klanten betrokken te houden bij je salon, is het versturen van een nieuwsbrief. Maar met een nieuwsbrief wil je natuurlijk niet alleen informeren, je wilt je klanten ook overhalen om zo snel mogelijk weer een nieuwe afspraak te maken. Iedereen heeft het druk en dat betekent dat sommige klanten jou…

› Lees meer

Ken jij de dilemma’s van je klant?

Mensen die naar een salon toegaan, of dit nu een schoonheidssalon, nagelstudio of kapsalon is, kunnen zich nog weleens onzeker voelen. Ze kunnen zich onzeker voelen over wat normaal is met betrekking tot zowel hun uiterlijk (probleemhuid, ongewenste lichaamsbeharing, uitgegroeid kapsel, etc.) als de gang van zaken in het salon. Als saloneigenaar sta je bij…

› Lees meer

Ergonomische klachten in het kapsalon voorkomen

Als kapper ben je elke dag uren op de been, je maak veel repetitieve bewegingen en je neemt vaak allerlei houdingen aan om je klant zo perfect mogelijk te knippen. Dit is niet bevorderlijk voor je gezondheid. Sterker nog, er zijn kappers die hierdoor serieuze ergonomische klachten krijgen. Het is daarom belangrijk om ervoor te…

› Lees meer

De eigenschappen van een succesvolle salonuitbater

Ondernemen in de beauty branche iets voor jou? Hoe bouw je een succesvolle salon op? En wat maakt iemand eigenlijk tot een succesvolle ondernemer? ‘Succes’ is een begrip dat lastig te definiëren is. Toch kunnen we een aantal kenmerken onderscheiden, die we bij veel succesvolle ondernemers tegenkomen. Het is een goede tip om eens voor…

› Lees meer

Tips tegen fraude in je salon

Hoe goed is jouw salon bestand tegen fraude? Een belangrijk onderwerp om bij stil te staan. Want hoewel je graag in het goede van de mens wilt geloven, heeft helaas niet iedereen goede bedoelingen. Veel mensen die slachtoffer zijn geworden van fraude getuigen ervan dat het hen ‘overviel’! De beste manier om dit zo veel…

› Lees meer