Huidanalyse en individueel huidconcept

Tips van de BBF over huidanalyse apparatuurDe consument weet tegenwoordig veel over cosmetische ingrediënten. Dit leidt tot hogere verwachtingen van de gezichts- en huidverzorging. Deze moet perfect afgesteld zijn op de huid en huidconditie. Met een computerondersteunende huidanalyse kun je niet alleen de huidconditie en biologische leeftijd van de cliënt vaststellen, maar ook welke ingrediënten en basiscrèmes het meest geschikt zijn om de individuele huidconditie te verbeteren. In dit artikel lees je hoe dat precies in zijn werk gaat en wat de grootste voordelen zijn.

Stap 1: Professionele huidanalyse

Centraal onderdeel van het Individueel Huidconcept is een nauwkeurige analyse van de huid. De meting is eenvoudig en vlot uit te voeren en de meetsondes geven waarden over de actuele huidconditie. Zij meten vocht, sebum en collageen (elasticiteit).

Een meting van vocht geeft direct inzicht of een of meer van deze belangrijke processen van verplaatsing van vocht in de dermis verstoord is. Als er in één van deze processen een mankement optreedt, zal als eerste het vocht versneld uit de huid verdampen, ook wel een versneld ‘Transepidemal Waterloss’ genoemd. Dit kan een domino effect bij de hele cel-ontwikkeling veroorzaken. Als de zuurmantel, ook wel microbioom genoemd, van de huid uit balans is, kan deze worden verbeterd door een gerichte toevoer van vocht en vet.

De aanwezigheid van collageen in de huid speelt een belangrijke rol bij huidveroudering. Collageenverlies in de huid kun je bepalen door elasticiteit te meten. Hierop kun je vervolgens inspringen met de juiste productsamenstelling. Speelt huidverslapping om een andere reden op dan vroegtijdige veroudering, dan kan dat met de meting ook worden geanalyseerd. Vroegtijdige huidveroudering veroorzaakt door bijvoorbeeld zonschade kan op deze manier ook al in een vroeg stadium worden herkend.

Stap 2: De basis – vrij van alles wat de huid belast

De analyse in stap 1 vormt de basis voor de receptuur van een crème die precies is afgestemd op de huid. Hier rolt een individueel recept voor dag- en nachtverzorging uit en wanneer de huid een specifieke behoefte heeft, ook een recept voor een product waar de huid mee behandeld kan worden.

Voordat je op afzonderlijke huidproblemen kunt inspelen, is eerst de juiste basis nodig. Er zijn voor elk huidtype 2 basiscrèmes met verschillende gehaltes vet en water beschikbaar. De crème zorgt voor stabilisatie van verplaatsing van vocht en hydratatie in de huid.

De basiscrèmes bevatten actieve ingrediënten, maar zijn vrij van schadelijke emulgatoren, minerale olieproducten, conserveringsmiddelen, parfum- en kleurstoffen, microplastics en parabenen. Hierdoor zie je bij diverse huidcondities al na enkele dagen goede resultaten.

Met het individueel huidconcept kunnen alle voorkomende huidcondities worden behandeld, zoals vroegtijdige huidveroudering, pigmentstoornissen, roodheid en een oneffen huidreliëf. Je kunt verder doelmatige aanvullende therapie verzorgen voor psoriasis, neurodermatitis, acne, rosacea, eczeem, een zeer gevoelige droge huid en striae.

Stap 3: Meer dan een mooie verpakking

Nu is het tijd om de ingrediënten te mengen met de basiscrème. De crème wordt in een airless dispenser gevuld. Dit is hygiënisch, omdat de crème na het speciale vulproces niet in contact komt met zuurstof en daarmee met micro-organismen. De crème hoeft niet extra te worden geconserveerd. De airless dispensers garanderen een maximale stabiliteit van de werkzame stoffen gedurende de hele gebruiksperiode.

Stap 4: De juiste presentatie

Een goed product met een doeltreffend resultaat is één ding. Maar het moet ook op een doeltreffende manier worden gepresenteerd. Het verkoopsucces hangt voornamelijk af van de marketing van het product. Ons grafisch team creëert jouw exclusieve etiket volgens jouw wensen en huisstijl. Uit een aantal ontwerpen kies jij jouw favoriete ontwerp. We kunnen bovendien artwork voor een flyer en poster met algemene informatie voor je verzorgen. Hiermee informeer jij jouw klanten uitgebreid en vestig je hun aandacht op deze speciale service.

De voordelen van jouw eigen skincare product:

  • Je biedt een unieke service en garandeert een exclusieve productverkoop in jouw directe omgeving.
  • Je werkt onderscheidend t.o.v. de concurrentie: jouw product is niet op internet te koop.
  • Individuele oplossingen verhogen de loyaliteit van consumenten. Directe aanbevelingen zullen nieuwe klanten opleveren.
  • Je bepaalt jouw eigen verkoopprijs voor jouw merk en het individuele product. Dit leidt tot een significante omzetvermeerdering.

Nieuwsgierig geworden? Kom naar het Huidanalyse Event!

Zou je het individueel huidconcept en de huidanalyse-apparatuur graag live willen zien? Kom dan naar onze (gratis) presentatie op Maandag 27 Februari bij Gharieni, Hulsenweg 14, 6031 SP Nederweert (Limburg Nederland). Naast een lezing over de apparatuur en metingen verzorgen we live demonstraties en laten we zien hoe een productreceptuur via de software tot stand komt en hoe je het product zelf produceert en voorziet van een eigen etiket.

Aanmelden kan via mail of via onze website:

Voor Nederland:
Absolu Beauté
www.absolubeaute.nl
info@absolubeaute.nl
Tel +31 (0) 6 10359135

Voor België:
EB Skincare
www.skinphilosophy.be
info@ebskincare.be
Tel. +31 (0) 6-50990111

Lidmaatschap aanvragen

Wenst u deel uit te maken van het netwerk van gecertificeerde professionelen uit de sector? Aarzel dan niet om lid te worden van onze beroepsfederatie!

Meld je online aan als lid!

Zoek een gecertificeerd behandelaar