Lipstick effect: is de corona-recessie positief voor onze sector?

In deze onzekere en moeilijke coronatijd horen we veel berichten over de desastreuse gevolgen voor de wereldwijde economie. Wat zal precies de impact van deze pandemie zijn? Hoelang zal de recessie duren? Er zijn veel vragen, maar de gevolgen zijn nog niet te overzien. Zijn er misschien ook lichtpuntjes? Heb je al eens van het…

› Lees meer

Klantenadvies over huidverzorging tijdens de quarantaine

De meeste mensen gaan minder de deur uit en laten make-up vaker achterwege. Er is meer tijd om de huid te verzorgen. Toch hebben sommigen juist nu te maken met een onrustige huid. Je klanten kunnen niet naar je beauty salon komen vanwege het coronavirus. Een goede manier om ze in deze tijd toch te…

› Lees meer

Hoe overleeft mijn salon de coronacrisis? 6 tips!

De overheid heeft steunmaatregelen ingevoerd voor bedrijven die moeten sluiten vanwege het coronavirus. Dat geldt ook voor beauty salons. Ondanks deze maatregelen kun je je toch ongerust voelen over de toekomst van je salon. ‘Hoe overleeft mijn salon de coronacrisis?’ We geven je hier 6 tips om in deze onzekere tijden aan de toekomst van…

› Lees meer

Overzicht van onze media-actie inzake illegale nagelsalons!

Spotgoedkope illegale nagelsalons rijzen als paddenstoelen uit de grond. Het is hoogtijd dat de overheid stopt met haar struisvogelpolitiek. Het gaat hier om moderne slavernij, het gebruik van schadelijke producten, slechte hygiëne en oneerlijke concurrentie. Recentelijk is hier in de Belgische pers een grootschalig onderzoek naar gedaan, waar wij als Belgische Beauty Federatie (BBF) proactief…

› Lees meer

Tips voor productverkoop in je salon

Er zijn allerlei manieren waarop je de omzet van je salon kun verhogen. Een van die manieren is productverkoop in je salon. Er zijn veel salonhouders die hier vaak wat terughoudend tegenover staan. Ze zeggen: ‘Ik ben geen goede verkoper.’ Ze voelen zich opgelaten bij het idee dat ze hun klanten moeten overhalen om producten…

› Lees meer

Klaar voor 2019? Evalueer eerst 2018!

Ondernemen is vooruitkijken en meegroeien met de nieuwe ontwikkelingen. Maar ondernemen is ook terugkijken, evalueren en reflecteren! Om van 2019 een nog beter jaar te maken voor jouw salon, is het aan te raden om terug te kijken op hoe het afgelopen jaar verlopen is. De vaak wat rustigere periode na de feestdagen is hiervoor…

› Lees meer

Yodeyma stuurt gratis parfumpakketten naar salons – Geen paniek!

Run je een beauty salon in België, dan is het mogelijk dat je een parfumpakket ontvangt van Yodeyma. Of misschien heb je ondertussen al een pakket ontvangen? In Nederland was Yodeyma al eerder bezig met het versturen van gratis promotiemateriaal. Dit riep verontruste reacties op. Wat zit hier achter? Ben ik nu ergens toe verplicht?…

› Lees meer

Tips om communicatie met klanten te verbeteren

Hoe maak jij een goede indruk op je klanten? Niet alleen door goede behandelingen te geven. Je denkt misschien dat mensen naar jou toekomen voor een nieuw kapsel, mooie nageltjes of een frisse huid. Dat is deels wel zo, maar ze kiezen ook voor jou, omdat ze zich in jouw salon prettig voelen. Dit element…

› Lees meer

Hoe laat je je salon verantwoord groeien?

Het geeft veel voldoening om je salon te zien groeien! Je klanten zijn tevreden, ze blijven terugkomen en steeds meer mensen ontdekken jouw salon. Al je inspanningen beginnen hun vruchten af te werpen. Maar pas op, het is wel belangrijk om je salon verantwoord te laten groeien. We gaan in dit artikel in op de…

› Lees meer

Veel beauty salons vergeten een goede prijsaanduiding!

Voor elke zaak geldt dat de klant topprioriteit is. Het zijn immers je klanten, die je zaak hun bestaansrecht geven. Onder andere transparantie en duidelijkheid over de prijs zijn belangrijk voor een goed klantencontact. Is dat niet geval, dan kan dit tot misverstanden en discussies met klanten leiden. Dat is wel het laatste wat je…

› Lees meer