Oplichtster verlaat kapsalon zonder te betalen!

Oplichting, helaas komt het ook voor binnen de beauty branche. Deze week verscheen in het nieuws een bericht over een 44-jarige vrouw die al meerdere kappers in Antwerpen en omgeving heeft opgelicht. Nadat ze geholpen is door de kapster, verlaat ze het kapsalon om geld te halen bij een bankautomaat, want haar nieuwe bankkaart blijkt…

› Lees meer

Technologische ontwikkelingen gaan het kapsalon niet voorbij!

Veel mensen vrezen vanwege de verregaande automatisering voor hun baan. Een vak als kapper, zal echter niet zo snel door een machine worden overgenomen. Wie wil er nu door een robot geknipt worden? Niet alleen zullen de klanten voor hun veiligheid vrezen, maar ook het persoonlijke en sociale aspect van een kappersbezoek is ontzettend belangrijk.…

› Lees meer

Wat hoort er op een cosmetica etiket te staan?

Het etiket van een cosmeticaproduct maakt niet zomaar deel uit van een mooie verpakking, het heeft meerdere functies. Een etiket moet aan vele regels voldoen, die zijn vastgelegd in de Cosmeticaverordening; de Europese wetgeving voor cosmetica. Als beauty professional is het belangrijk dat je deze regels kent, zodat je op basis van een etiket kunt…

› Lees meer

Waarom nagelstyliste een echt vak is!

Er zijn heel wat mensen die het leuk vinden om creatief aan de slag te gaan met het verfraaien van hun nagels. In de winkels vind je talloze producten die je hiervoor kunt gebruiken; instrumenten voor nagelverzorging, nagelolie, nagellakremovers, eindeloos veel kleuren nagellak, gelnagellak, nagellijm en zelfs kunstnagels kun je kant-en-klaar kopen. Maar is het…

› Lees meer

Verander klagende klanten in loyale klanten

Zijn klagende klanten een doorn in het oog? Je wilt als beauty professional uiteraard dat je klanten tevreden zijn. Toch kan het gebeuren dat je een klacht krijgt of dat je er later achter komt dat een klant niet tevreden was. Zeker met de vele review mogelijkheden van vandaag via social media en review websites…

› Lees meer

Belang van schoonheidszorg voor kankerpatiënten

Ken je de mooie uitspraak van John Ruskin (1819-1900) over schoonheid? Deze Britse schrijver, dichter en schilder zij ooit: ‘Het gezegde dat schoonheid slechts oppervlakkig is, is slechts een oppervlakkig gezegde.’ Als schoonheidsspecialiste zul je het hier beslist mee eens zijn, want je weet als geen ander wat je voor andere mensen kunt betekenen. Dat…

› Lees meer

Belgische Beauty Federatie uit de startblokken!

Een dynamische organisatie die de problemen uit te sector in kaart wil brengen, die luistert en actief, samen met jullie, naar de beste oplossingen wil zoeken. Dat is de Belgische Beauty Federatie (BBF). Een hoogstnodig initiatief dat zowel de sector alsook de consument enkel maar ten goede zal komen.   Waarom een Belgische Beauty Federatie?…

› Lees meer

Waarom marktonderzoek doen voor mijn salon?

Ben je van plan om als beauty professional een eigen salon te starten? Dan is het slim om eerst marktonderzoek te doen. Waarom is marktonderzoek zo belangrijk? En hoe pak je dat aan? Wist je bovendien dat marktonderzoek niet alleen belangrijk is voor startende ondernemers? Ook voor bestaande salons is het verstandig om regelmatig marktonderzoek…

› Lees meer

Duurzaamheid cosmetica laat te wensen over

Hoe duurzaam zijn de cosmeticamerken die jij dagelijks in je schoonheidssalon gebruikt? Veel cosmeticamerken promoten hun producten met kreten als ‘natuurlijke ingrediënten’ en ‘biologisch’. Als beauty professional kun je een goede analyse maken van de ingrediënten op de verpakking, die voor een leek vaak moeilijk te bevatten zijn. Maar vertelt het cosmeticamerk je ook iets…

› Lees meer